Joe de Leugenaar
Als u denkt dat de media zich hier concentreren op de toespraak die Obama woensdag hield over het zorgstelsel, dan hebt u het mis. Zij sprongen op een bijzaakje: het Republikeinse Congreslid Joe Wilson die tijdens de speech, in lijn met de zomerprotesten, als een boze man uitriep dat Obama ,,liegt”.
Een maand geleden gebeurde iets soortgelijks toen Sarah Palin schreef dat Obama oude mensen dood wil maken door ze zorg te ontzeggen. Palin zat ernaast, ze verstoorde de discussie, dus je zou zeggen: de media laten zich dat geen tweede keer gebeuren. Mis.
Binnen 24 uur kwamen wij alles over Joe te weten. Hij is altijd een opgewonden standje geweest. Hij gebruikt veel cafeinepillen. Hij schreeuwde alleen maar omdat de president Palin van leugens beschuldigde. Hij noemde een tegenstander van de invasie van Irak in 2002 een man die Amerika haat (video). Intussen bleek dat zijn eigen ziekteverzekering redelijk in orde is: de polis wordt hem gegarandeerd door de overheid, waar hij als politcus principieel op tegen is.
Goed. Ook zijn medestanders deden een duit in het zakje. Koop een Joe Wilson T-shirt! En Rush Limbaugh begreep werkelijk niet waarom Wilson escuses had aangeboden. Zelf kwam Wilson met een videobericht:
Legden media nog uit waar het over ging? Niet vaak. Wilson kwam tot zijn uithaal toen Obama ontkende dat, zoals conservatieven claimen, illegale werknemers door zijn plannen een verzekering kunnen kopen. Volgens Wilson kunnen illegalen dat wel degelijk – wat hij gisteren gewoon herhaalde. Is het ook waar? Dat niet.
Zo was een interessante speech, met veel stof tot nadenken, binnen een dag teruggebracht tot een verhaaltje over een Congreslid dat zijn excuses maakte maar gewoon doorging met feiten verdraaien. En vonden Democraten dat erg? Nee hoor – ze haalden er een miljoen dollar mee op.



Abonneer je 


vrijdag 11 september 2009, 08:59 uur
According to Judge Napolitano ( Professor of Constitutional Law ( as is Obama)Non-citizens have already rights under the constitution if it is also given to citizens..
So….if citizens are given “free” healthcare…it will also be given to non-citizens and Obama lies….,.
So he can easily say…” illegals not included” because he knows the constitution says different….
Anyone with a different opinion…?
– U.S. Constitution, Amendment 14: Section 1
1. All persons born or naturalized in the United States, and subject to the jurisdiction thereof, are citizens of the United States and of the State wherein they reside. No State shall make or enforce any law which shall abridge the privileges or immunities of citizens of the United States; nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law; nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.
This amendment was drafted to lay out Citizen’s rights. However, the language seems to be carefully selected to prevent the Amendment from limiting rights to non-citizens, by using the word “person” instead of Citizen. Reading this Amendment, it appears as though the Constitution grants equal protection under the law to citizens and non-citizens alike.
vrijdag 11 september 2009, 11:01 uur
Volgens de link naar Politifact in het artikel van Tom-Jan zijn volgens de plannen illegalen niet verzekerd.
Het gaat dus om het woordje verzekerd. En je bent verzekerd omdat je ergens premie afdraag (al zou dat verplicht kunnen zijn).
Dus Joe is een leugenaar. Net zoals Palin met haar doodscomissies…
Soms denk ik wel eens dat het onmogelijk is om een Reppublikein te vinden die geen leugenaar is. Maar misschien ben ik veel te optimistisch en is het onmogelijk om een policus te vinden die niet liegt.
vrijdag 11 september 2009, 11:26 uur
“Persons” in the amendment exclude animals only.
The person would have to have been born or naturalised in the United States are ‘citizens’.
nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law; nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.
Whether illegal or not people have rights. Life, liberty or property – No health requirement. & Yes illegals may sue you aswell.
“Pants on fire” moreso than “False”.
vrijdag 11 september 2009, 11:46 uur
Joan zomaar een voorbeeld, The Personal Responsibility and Work Opportunity Reconciliation Act of 1996 (PRWORA), enacted in August 1996, curtailed the eligibility of legal aliens for SSI benefits.
vrijdag 11 september 2009, 12:10 uur
O, en Joan verwar Health Care niet met Health Insurance, waar hij over sprak. Als er al een recht op health care zou zijn (hetzij de Medical Oath van medici), dan hebben illegal aliens dus recht op behandeling. Net als Habeas Corpus, als je dat iets zegt.
vrijdag 11 september 2009, 12:14 uur
Trouwens, werkelijk schandalig dat die anti-abortus club nog even Mr Wilson het hart onder de riem kwam steken. Je zou toch zeggen dat die lui de Bijbel lezen.
vrijdag 11 september 2009, 13:05 uur
Laten we dan maar hier terugkomen op waar het echt om gaat. Obama heeft het initiatief weer naar zich toegetrokken, conform het scenario dat ik eerder hier voorspeld had: eerst alle partijen hun zegje laten doen en het gekrakeel aanhoren om vervolgens als de wijze, verstandige man met gezag ingrijpen en, zoals ik in een krantenartikel las, als een schoolmeester weer orde in de keetschoppende klas scheppen. Of het tijdig en voldoende is om een substantiële hervorming van het ziektekostenstelsel te realiseren moet nog maar blijken. Obama heeft de tegenstander (te?) ver laten oprukken. Als goed strateeg heeft hij nu de aanval overgenomen en moet hij alles op alles zetten om het initiatief te behouden en niet meer weg te geven aan allerlei leugens en valse geruchten verspreidende lieden. Doorpakken dus, Barack!
http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1287989.ece/Obama_grijpt_het_initiatief_terug
vrijdag 11 september 2009, 16:40 uur
Wat is het verschil tussen liegen of de mensen iets beloven wat je niet waar kunt maken? Dat laatste is wat politici doen. Veel beloven weinig geven… maar dat verhaal gaat in de toekomstig tegenwoordige tijd niet meer op. Iedereen heeft tegenwoordig een elektronische rekenlineaal en gebruikt ‘m ook nog.
Je hoeft geen wiskundig genie te zijn om te kunnen berekenen dat wat Obama wil, alleen betaald kan worden als er meer belasting geheven gaat worden, of als de overheid de healthcare gaat financieren, en er een hogere staatsschuld zal ontstaan.
Het probleeem wordt helemaal verkeerd benadert. Door verzekeringen met elkaar te laten concurreren zal ongetwijfeld wel wat helpen. Waar je de grootste kostenbesparing vindt is waar de kosten gemaakt worden. De malpractice verzekeringen kunnen oplopen tot 200000 dollar per jaar per dokter per ziekenhuis of andere “healthcare” instantie. Door een limiet te stellen aan de hoogte van een claim zal de premie van deze verzekering aanmerkelijk dalen. Het zelfde geld voor een auto verzekering. De premie is zo hoog omdat men voor het minste of geringste een zaak aanspant. De schuld ligt bij de advokatuur en de mensen die dollar tekens in hun ogen zien. Ook de direkte reklame van de pharma industrie naar de gewone man, ONMIDDELIJK verbieden. Oh dokter ik heb deze kwaal en ik wil dat medicijn. Walgelijk. Om zich te een rechtzaak te beschermen doen specialisten kostbare testen en onderzoeken die eigenlijk niet nodig zijn. Voorgeschreven door de verzekering. De advokatuur en de pharmacie jagen de kosten van de behandeling enorm op. American- of beter, world-wide greed!
ECHTER de demokratische partij wordt rijkelijk van fondsen voorzien door de advokatuur. Je bijt toch nooit in de hand die je voedt.
vrijdag 11 september 2009, 17:20 uur
@ Joan
Het argument dat je naar voren brengt is maar raar: Je lijkt te suggereren dat de amerikanen een grondige hervorming van, een bewezen ineffectief en onnodig duur, gezondheidszorg systeem moeten afzeggen zodat we er zeker van kunnen zijn dat geen enkele immigrant zorg kan kopen of kan krijgen bij de eerste hulp.
Speciaal voor jou, in andermans woorden:
Allereerst: “The proposed measure prohibits:” in all caps, no less, any funds of any kind going to illegal immigrants. ”
“medical ethics (however”) require that people receive treatment regardless of their legal status. Emergency care cannot be denied.”
“If the Republicans absolutely hate the idea of illegal immigrants receiving medical treatment than they only have their hero, Ronald Wilson Reagan, to thank. It was President Ronald W. Reagan who signed the COBRA legislation in 1986 that included the emergency room treatment provision:
Illegal immigrants are already eligible for emergency care through the Emergency Medical Treatment and Active Labor Act, signed by President Reagan in 1986. This emergency care is often paid for by Emergency Medicaid, private insurance if the patients have it, out-of-pocket, or it’s written off as bad debt or charity care by the hospital.From the Fact Check Desk: Illegal Immigrants and Health Care Reform
http://blogs.abcnews.com/politicalpunch/2009/09/from-the-fact-check-desk-illegal-immigrants-and-health-care-reform.html
This is how the Emergency Medical Treatment and Active Labor Act is described:
Any patient who “comes to the emergency department” requesting “examination or treatment for a medical condition” must be provided with “an appropriate medical screening examination” to determine if he is suffering from an “emergency medical condition”. If he is, then the hospital is obligated to either provide him with treatment until he is stable or to transfer him to another hospital in conformance with the statute’s directives.”"
“Yes, noncitizens have certain, quite limited equal protection rights.
http://www.law.umkc.edu/faculty/projects/Ftrials/conlaw/alienage.html
But the equal protection analysis that applies to noncitizens is the rational basis test, so that’s a very low bar for a law that distinguishes between citizens and noncitizens. Are Republican so silly that they are now arguing a Republican controlled Supreme Court (Scalia! Roberts! Thomas! Alito! Kennedy!) are going to agree to a radical, liberal expansion of the doctrine of equal protection for the benefit of illegal immigrants? Pardon me while I go change my pants that I just wet laughing at that one.
Never mind that, though. Health care reform is not going to provide free health care to anyone. You have to buy a policy. In other words, this is just more bunk from the right.”
vrijdag 11 september 2009, 17:58 uur
Datzelfde rechts moet het hebben van angst aanjagerij. Een groot deel van de Amerikanen blijkt daar nog steeds zeer gevoelig voor te zijn. Dus is het Republikeinse devies: leugens verkopen, halve waarheden verkondigen, zaken verdraaien, feiten achterwege laten enz. enz. en vooral: het sentiment angst bespelen. En er is veel angst en onzekerheid in de VS. Het Democratische antwoord zou moeten ingaan op die bangmakerij, op dat hysterische paniek zaaien. Met zakelijke argumenten en het weerleggen van al die onzin neem je die angst en gevoeligheid voor angstaanjagerij niet weg. Toch is dat noodzakelijk om het initiatief terug te krijgen en te behouden. Daarom zouden de Democraten eensgezind op de positieve Amerikaanse sentimenten moeten inspelen, zoals Obama ook in zijn speech deed. Maar dan moeten ze wel die eensgezindheid uitstralen, in plaats van de deels op angst gebaseerde weifelachtigheid en verdeeldheid tot nu toe.
vrijdag 11 september 2009, 19:04 uur
Amerikaganger, liever een president die eerst verlaagd omdat ie het beloofd heeft en dan toch verhoogd omdat het nodig is, dan een president die ten oorlog trekt en ondanks dat toch de beloofde taxcuts doorvoert zonder op wat voor manier dan ook aan kostenbesparing te doen. Verder ga ik een eind met je mee wat de moral hazard betreft, en reclame voor pharma. Maar vergeet niet de tig-duizenden doden die Pfizer (Merck) op haar geweten heeft met Vioxx, Bextra, etc. (waar ze nu een miljardenschikking voor betalen) Om over de hele Prozac scam nog maar te zwijgen.
Dit was overigens een heel interessant artikel wat ik vond via een gelinkt artikel van Ezrah Klein.
http://www.wired.com/medtech/drugs/magazine/17-09/ff_placebo_effect?currentPage=all
vrijdag 11 september 2009, 20:31 uur
Boy heb ik jullie weer eens aan de gang gekregen….!!!!
LEES ALLEMAAL GOED….
…..ACCORDING to Judge Napolitano ( Professor of Constitutional Law ( as is Obama)Non-citizens have already rights under the constitution if it is also given to citizens…..
Zei niet hoe ik er over denk…want dat is “praten tegen de bierkaai…”( Oud-Hollands gezegde)…Ben het wel met Amerikaganger eens….Dat zou een goed begin zijn…maar de dems hebben teveel vriendjes in de Verzekeringskringen….
Ja California betaalt zeer veel voor ILLEGAL immigrants…wat meehelpt met onze Bankruptcy…..
Verder goed lezen wat ik schrijf…Het gaat hier om FREE Healthcare….Is gelijk voor citizens en non-citizens under de Constitution….
Als dus mensen die “verzekering” niet kunnen betalen…dan krijgen ze het “FREE” onder de Constitution…dat gebeurt nu ook en ik zie daar niet veel verschil in komen…
En wie zal dat betalen …mijn zoete lieve Gerritje….Het is heel moeilijk veren te plukken van een kikker…..
O ja …jullie geloven het wel niet maar ik ben voor REFORM…maar niet wat ze nu in heel korte tijd door ons keelgat willen duwen… ( Klinkt beter in Englisch…) Pushed tru our troat…..
vrijdag 11 september 2009, 21:17 uur
“Yes, it is something that ought to be dealt with, but the fact of the matter is, I think it’s an easy scapegoat for people to point the finger and say, ‘Our budget is out of whack because of illegal immigrants.’ ”
http://www.mcclatchydc.com/politics/story/69595.html
Joan, ik volg de media en ik zie een opvallende gelijkenis, wat betreft de argumentatie in de media en die van jou en Amerikaganger. Want zeker als het onwaarheden betreft of redeneringen die logischerwijze niet te verdedigen zijn, dan valt het erg op. We hoeven het echt niet over alles eens te zijn met elkaar. Maar wees eens orgineel, kritisch en controleer eens iets voordat je iets klakkeloos overneemt.
vrijdag 11 september 2009, 21:31 uur
En nogmaals Joan, -en anderen hebben het ook al aangestipt- Obama sprak over ‘health insurance’ (niet beschikbaar voor illegals) en dat is iets anders dan ‘health care’. Wie is hier nou de bierkaai?
vrijdag 11 september 2009, 21:57 uur
Sorry….throat…stijve vingers……
vrijdag 11 september 2009, 22:03 uur
Trouwens de gelijkenis (zoals ik die noem in 13) valt vooral op als het gaat om het gebrek aan idëeen van rechterzijde. Het duurde even voordat Amerikaganger over tort-reform begon (een steeds populairder stokpaardje van rechts, nu de andere argumenten als dead-panels/ socialized medicine etc steeds meer holle retoriek blijkt), maar ik heb het zelf al weken geleden genoemd (personal injury ligitation, malpractice (insurance) costs), zonder een reactie. Daarom voor Amerikaganger (en Joan) dit artikel, wat hopelijk duidelijk maakt dat tort-reform niet los gezien kan worden van universal healthcare (insurance).
http://www.24-7pressrelease.com/press-release/can-universal-health-care-change-the-face-of-personal-injury-litigation-108623.php
Nu nog wachten op het ‘across states’ argument. Of wat dacht je van Cantor, die roept nu ineens ‘start allover!’, nu door begint te dringen dat de meerderheid wèl verandering wil (en something like a public option), en het begint te dagen dat de aanvankelijke strategie om healthcare ‘Obama’s Waterloo’ (Jim Demint) te maken, zich wel eens zou kunnen wreken, als Obama het inderdaad voor elkaar gaat krijgen om -al was het maar voor 80%- belangrijke wijzigingen (zoals preexisting conditions en verbeteringen voor small-business – verantwoordelijk voor 80% van de economie in de VS) door te voeren.
zaterdag 12 september 2009, 00:02 uur
Julian (14)
Zal het doorgeven aan Judge Napolitano….
Maar laten we nu wel wezen…Als ze dus geen “verzekering” kunnen krijgen omdat Obama ze dus buitensluit….wat gebeurd er dan…? Dan gaan ze gewoon naar het ziekenhuis…naar de Emergencyroom en dan wordt het allemaal toch weer betaald door ons gouvernement…!!!! Zie jij nu veel verschil…? Twee namen voor hetzelfde beestje……
Maar Julian durf je toch wel toe te geven dat als er een bill doorkomt …het wel een erg verwaterde wordt…Iets wat ik al menig maal gezegd heb…
In ieder geval is Kennedy op tijd overleden…want dat moest er wel bij gehaald worden…( Heb verder niets tegen Ted Kennedy gehad…)Maar als jullie er van alles bij halen mag ik dat ook…
En ik maar zingen….”Wie zal dat (allemaal) betalen
zoete lieve gerritje…” Je kent dat versje toch wel…Of ben jij te jong…of ik te oud….?
zaterdag 12 september 2009, 00:20 uur
Julian…
Heb jij enig idee wat California uit moet geven aan ILLEGALS…geld wat niet terug betaald word door ons gouvernement…? Daar draaien wij voor op en kom nu weer niet met je verhaal dat ze ook “tax” betalen….want dan leef jij in een droomwereld…
….Maar wees eens orgineel, kritisch en controleer eens iets voordat je iets klakkeloos overneemt….
Laten we het eens hebben over “controleer eens iets” Julian…met al mijn vrije tijd en liefde voor Googlen meen je dat toch niet…want dan moet ik lachen… Ik kijk naar ieder link…volg zoveel uren TV….zelfs verschillende zenders…Maar nu FOXNews zover bovenaan staat( of geloof je dat ook al weer niet…?) is het toch logisch dat ik daar het meeste naar kijk… HA…ha….
Maar even ernstig… Ik heb meerdere malen mijn mening gegeven hoe ik het zie…maar niemand geeft daar zelfs antwoord op…Ga maar eens terug in dit blog….
zaterdag 12 september 2009, 00:39 uur
Nog even iets Julian…
Is jou memory erg kort…?Had Obama het eerst niet over 46 million onverzekerden…( including 16 million ILLEGALS…) Waar zijn die gebleven…of wat heeft hij daar mee gedaan… In de Potomac gegooid…? Enig idee wat hij daar nu mee wil doen…heb dat niet kunnen vinden ….
zaterdag 12 september 2009, 11:40 uur
Joan,
Terwijl je er zelf voortdurend op hamert dat anderen goed moeten lezen wat jij te melden hebt, mag ik concluderen dat jij het artikel waar ik naar verwees niet goed gelezen heb.
“Our assumption is that about three-quarters of other-than-legal immigrants pay payroll taxes,” said Stephen C. Goss, Social Security’s chief actuary, using the agency’s term for Undocumented immigration.
Ik vind het wel geloofwaardig omdat ik Nederlanders ken die illegaal in de VS hebben gewerkt met SS nummer, drivers license e.a. De VS heeft gewoon een fraudegevoelig systeem, diensten werken volledig langs elkaar heen, en een nationaal (federaal) ID-beleid komt maar niet of moeizaam van de grond, ondanks 911 (2001 al weer!), vanwege verzet zowel uit conservatieve als progressieve hoek.
Natuurlijk zullen er illegalen zonder ss-id werken, maar dat is niet aan de illegaal om dat te bepalen, maar aan de werkgever. En de werkgever pleegt uiteindelijk niet de id-fraude -dat doet de werknemer-, dus waarom zou hij risico’s lopen? Bij een huishoudhulp kan ik me zoiets makkelijker voorstellen, dan een bedrijf wiens boekhouding gecontroleerd kan worden door de belastingdienst.
Maar het is me wel een beetje duidelijk hoe je denkt, bijv. over illegal aliens die gebruik maken van de Emergency Room. Je hebt nog niet gezegd hoe jij vindt dat het probleem opgelost moet worden.
zaterdag 12 september 2009, 17:06 uur
Julian….( 20)…
Als ons congress niet weet hoe ze het probleem van illegals op moeten lossen…hoe verwacht je dan dat ik dat weet…? Dat ze niet teruggestuurd kunnen worden daar ben ik het volkomen mee eens..
Ik heb me nooit druk gemaakt over politiek…..Dat is pas vorig jaar begonnen…dus ik geef toe dat sommige van jullie veel meer weten dan ik.
Verder heb je het weer verkeerd dat je weet hoe ik denk over illegals die naar de emergencyroom gaan…..Jij begrijpt na anderhalf jaar nog maar heel weinig hoe ik denk…wat ik voel…maar ik zal proberen het uit te leggen..( en nu blijf ik alleen bij Californa ..)
Om te beginnen ben ik het er NIET mee eens dat drie kwart SS betalen….Dat is ondervinding…..Hoe dikwijls horen jullie van de “raids” waar illegals gearresteerd worden ?
Met onze tuinbouw zijn ze nodig…omdat veel Amerikanen zich te hoog voelen om dat werk te doen…Ik zie ze in de velden als we hier rond rijden…want Salinas etc…liggen in het midden van de groentebouw….Of ze valse kaarten hebben weet ik niet…
Er moet een systeem komen waar ze een kaart kunnen krijgen en hier kunnen werken…en dan na de “pluktijd” weer naar Mexico terug moeten. Illegals die graag hier willen wonen moeten in lijn gaan en op hun beurt wachten…Ik heb NIETS tegen Mexicaanse immigranten…maar het moet goed geregeld worden.
Als ze nu zich niet goed voelen gaan ze naar de emergengyroom…( ik heb 17 jaar met patienten gewerkt..heb er heel wat in de emergencyroom gezien..)Meestal met kleine kinderen want er is geen andere plaats voor ze om naar toe te gaan..( Kijk …als de man met een SS ergens werkt…dan zouden er wel andere plaatsen zijn waar ze naar toe kunnen gaan..) Jullie denken altijd dat er niets is voor arme mensen..maar dat is niet waar… Arme mensen hier kunnen onder Medecaid alle hulp krijgen die ze nodig hebben….Ziekeverzorging…tandarts…oogarts… etc…kunnen geholpen worden met het kopen van kleding…etc…maar illegalen houden zich daar buiten omdat ze dan opgepakt kunnen worden en teruggestuurd….Dat is hoe het in “werkelijkheid” is en ik lap dan die ingewikkelde studies aan mijn laars… Ik ken illegalen…maar zal ze niet aanbrengen om dat ik medelijden met ze heb…Heus ik zou graag willen dat het anders was…maar zoals eerder gezegd …er is niet veel dat ik op mijn leeftijd en met mijn gezondheid kan doen.
Ik heb al 15 jaar een Mexicaanse tuinman…Heb hem nooit gevraagd of hij hier legal is…maar denk het wel..Weet niet of hij hier geboren is en wil het ook niet weten…hij is getrouwd..Hij en zijn vrouw spreken vrij goed Engels…wat voor mij betekent dat ze hier al heel lang zijn. Ik weet dat hij regelmatig heen en weer naar Mexico gaat…waar zijn bejaarde ouders nog wonen…soms rijdend…soms vliegend…..( daarom denk ik wel dat hij hier legal is…) Ik betaal hem iedere maand gewoon met een check…hij heeft gewoon een bankrekening….Zijn drie zonen zijn Amerikaan…Ze mogen donkerder zijn …maar ze zijn net zo Amerikaans als kinderen die als voorouders de pilgrims hebben..
Begrijp je me nu een beetje beter..? Als ik er een oplossing voor had…dan zou ik dat uit bazuinen…maar ik heb het niet….Maar zoals het nu is kost het zoveel geld…want naar de emergencyroom gaan is duur…zeker als het soms maar voor een verkoudheid is..en het wordt niet aan California terugbetaald uit de grote pot ( ons gouvernement..California moet die kosaten allemaal dragen).Heb jij een oplossing….?
Sorry als er fouten in mijn inzending zitten…Mijn screen wordt steeds korter en ik kan niet zien wat ik geschreven heb zonder terug te scrollen…Mijn dochter…die heel wat van computers weet ( het is haar werk) zegt dat het aan de kant van de NRC ligt…Hoop dat ze er iets aan kunnen doen en dat jij begrijpt wat ik bedoel..Have a nice week-end…..
zaterdag 12 september 2009, 18:33 uur
Joan, I don’t get it: Het Veertiende Amendement begint toch duidelijk met “All persons born or naturalized in the United States (…)?
Of bedoel je “nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law;”?
Okay, ‘persons’ dan. Die krijgen echt niet alles waar staatsburgers recht op hebben. Ik ben namelijk zo’n ‘person’, geen citizen, maar wel een ‘legal resident’ – ik mag wel belasting betalen, maar ik mag niet stemmen, mag geen jury duty doen. Dus de rechten die staatburgers hebben worden niet automatisch aan iedereen gegeven, zoals jij denkt dat er met illegals zal gebeuren. Wie hun gezondheidskosten gaat dragen valt nog te bezien, want de ilegalen blijven wel bij de emergency room opdagen. Maar da’s weer een ander verhaal.
zaterdag 12 september 2009, 21:54 uur
Joan,
Ik weet dat je als verpleegster hebt gewerkt, en daarom kan ik me ook niet voorstellen dat je zou menen dat illegalen bij de emergency-room geweigerd zou moeten worden.
De huidige situatie is een ‘Medicaid Disadvantage’, want de financiering komt nu uit de pot voorzieningen voor de allerarmste landgenoten. Maar het woord ‘illegal’ is in dit health-reform debat zo ‘toxic’ dat ik vrees dat er voorlopig weinig aan het beleid zal veranderen.
Ik vind het helemaal zo gek niet klinken hoor, wat je zegt over immigrants en tijdelijke legale werkvergunningen. Zodra je het legaliseert, heb je er ook beter zicht op. Maar legaal is niet altijd ook beter. Het is eigenlijk een beetje curieus dat het op de Emergency afdeling geboren kind van een illegale vrouw, een US-citizen is. Maar ja, dat staat in de grondwet he?
Nafta is meer gericht op vrijhandel, maar niet zozeer op bv het steunen helpen van de Mexicaanse economie. Dat is deels ook uit eigenbelang, als het daar goed gaat zullen ze niet zo snel en massaal de grens oversteken.
zaterdag 12 september 2009, 21:56 uur
Ik bedoelde ‘Dat zou deels ook vanuit een eigenbelang gemotiveert kunnen zijn..’
zondag 13 september 2009, 03:51 uur
Julian ( 23)
Is het je ook bekend dat Mexicaanse vrouwen de border over komen…hier een kind krijgen…?( Dat kind is dan een Amerikaan)..dan mogen ze hier blijven…Maar daar willen ze nu iets aan gaan doen.
Amerika zal altijd een land blijven met veel aantrekkingskracht.
Verder weet je al wat Obama met de 16 million wil gaan doen…?
zondag 13 september 2009, 04:13 uur
Wouter (22)
Lees No 1. nog eens goed…( dat moet je doen met die ingewikkelde dingen.)
Het begint inderdaad met “All PERSONS….” en dan komt het…” BORN or Naturalized…are CITIZENS of the US…
en later staat er…”nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law;”?
Nu moet je het antwoord van Judge Napolitano lezen. ( Hij is heel bekend…) Onze voorvaders hebben zich dus een beetje op de vlakte gehouden…Waarom weet ik ook niet….
En geloof me ik denk echt niet dat Staatsburgerrechten direct aan illegals gegeven zullen worden…Het gaat hier alleen om Healthcare….
En wie zal dat betalen…zoete lieve gerritje…
Jij…ik…en iedereen die belasting betaalt…
Wordt maar gauw CITIZEN…!!!( als je dat van plan bent…Is het nog steeds 5 jaar wachten…?
Maar Wouter als je als buitenlander in Nederland gaat wonen en werken moet je toch ook belasting betalen en heb je toch ook geen “rechten” ?
Ik zie voting als een “MOGEN”…niet “MOETEN”…daar zit verschil in…
zondag 13 september 2009, 06:02 uur
Joan, ik denk dat je het cijfer wat hij hier noemt even los moet zien van de cijfers uit dat Fox artikel (nav eerdere uitspraken en het US Census onderzoek van 2007, al weer bijna twee jaar geleden). In de laatste speech heeft hij het over ’30 million that cannot get coverage’ en dat is anders dan ‘all the uninsured’. Je kunt verzekerd zijn en premie betalen, en wanneer het noodlot toeslaat toch geen coverage krijgen, bijvoorbeeld wanneer een vrouw door haar man in het ziekenhuis geslagen wordt, of in het geval van verkrachting (intentional tort). Je kunt je baan verliezen en vlak voordat je een nieuwe baan vindt wordt je vrouw ziek. De getallen zijn ook veranderd. Sinds dat laatste Census onderzoek zijn 8 miljoen Amerikanen werkloos geworden. Individual insurance ter overbrugging is soms 3x zo duur, en voor de meesten onbetaalbaar. 1 miljoen Amerikanen raken jaarlijks bankroet vanwege health care costs, ondanks dat 60% private health insurance hadden. Veel Amerikanen zijn de afgelopen 2 jaar op enig moment onverzekerd geweest. I can go on and on if you want.
Probeer je Obama nu op een getal te pakken?
For your information, van die 16 miljoen illegal immigrants hadden 40% private health insurance, vandaar de kleine 10 miljoen uit het artikel van Fox.
zondag 13 september 2009, 15:48 uur
Waar het om draait wat “illegals” betreft is het volgende: staatsburgers en “legal residents” worden meestal gelijk behandeld in de VS maar er zijn belangrijke uitzondering (o.a. stemrecht, erfenis rechten, etc.). Illegals hebben alleen het recht om in de eerste instantie gelijk behandeld te worden (arrestatie, emergency room, etc.). In die zin heeft Joan gelijk maar zodra hun onwettige status is vastgesteld kunnen ze door de immigratie authoriteiten meestal zonder gerechtelijke procedure het land uit worden gezet. Ze hebben in principe geenszins recht op Amerikaanse sociale voorzieningen, alhoewel de situatie soms vertroebeld kan worden wanneer het ouders van in Amerika geboren kinderen betreft.
zondag 13 september 2009, 15:58 uur
@ Joan 26.: Op jouw aanraden 1. nog maar eens goed gelezen. Die Napolitano is dus een Professor of Constitutional Law. Okidokie, maar dat is Obama ook. Kan je tegen elkaar wegstrepen.
Maar waar, o waar, staat er egens dat healthcare gratis (So….if citizens are given “free” healthcare…it will also be given to non-citizens and Obama lies…). De Public Opion is helemaal NIET gratis; het is een overheidsproduct dat je kan kopen, tegen concurrerende prijzen. Dus niemand, legaal in dit land of niet, krijgt iets gratis. Er wordt niets ‘gegeven’.
Volgens mij hebben niet-staatsburgers in Nederland het recht om, na vijf jaar, mee te stemmen in gemeenteraadsverkiezingen.
Ik zit hier al ruim dertig jaar, dus mijn wachttijd an vijf jaar heb ik allang achter de kiezen.
zondag 13 september 2009, 18:57 uur
Wouter (29)..
….@ Joan 26.: Op jouw aanraden 1. nog maar eens goed gelezen. Die Napolitano is dus een Professor of Constitutional Law. Okidokie, maar dat is Obama ook. Kan je tegen elkaar wegstrepen…….
Niet tegen elkaar wegstrepen… Obama weet dezelfde dingen die Napolitano weet…!!!! Daarom kan hij heel gemakkelijk zeggen…wat hij zegt…OKIDOKIE…!!!!
You don.t get it… Illegals die naar een emergencyroom gaan( sometimes met hoge kosten) betalen NIETS…want er mag niet gevraagd worden of ze illegal zijn….Is er geen verzekering dan wordt het uit “de grote pot” betaald. Bij ons in California door de State…Ik noem dat FREE…
Heb geen idee hoe het met stemrechten etc. in Nederland is voor Non-citizen…Ben daar al 50 jaar weg. Neem aan dat je zelf geen Amerikaan wil worden. …Kijk dat is dan een persoonlijke opvatting…voor wat voor reden dan ook…Mijn man en ik hebben direct toen wij hier kwamen gezegd…”Als we mogen genieten van de goede dingen van Amerika…dan nemen we ook de verkeerde dingen( die zijn overal) en na onze 5 jaar wachttijd hebben we dat ook gedaan…Heb er nooit spijt van gehad dat ik een AMERICAN CITIZEN ben…..
zondag 13 september 2009, 19:26 uur
Julian (26)
Ik herhaal wat Obama steeds gezegd heeft…16 million onverzekerden ( illegals…!!!) Hij is daar later mee opgehouden…Ze worden nu niet meer genoemd…maar ze zijn er nog steeds. Dus nogmaals…wat gaat hij daar mee doen…?
O…jammer dat Obama in al zijn speeches nooit zei dat 40% van die 16 million illegals..een verzekering hadden…maar dan blijven er nog steeds 60% over…De POTOMAC in….?
Al die andere dingen die je opnoemt lees en hoor ik ook…maar dat verandert niet veel aan de situatie.
Hoor niets van jullie over ACORN…Zelfs niet van Tom-Jan…
Ze mogen de volgende “cencus” niet meer doen…Er is zoveel corruptie bij Acorn…De tapes gezien van de 2 steden waar een ( ondercover) PROSTITUTE raad bij ACORN ging vragen hoe ze een huis kon krijgen ?( om als brothel te gebruiken voor ingevoerde jonge kinderen…)De personen die dat behandelden zijn nu ontslagen..En dit is nog maar het begin….maar ik hoor van jullie nooit iets over deze dingen… Niet op YOU TUBE….?
Hoor ook niets over gisteren …De demonstratie op “The Mall” door de Tea-Party Express….bij sc hatting minstens 75.000 mensen….Jong…oud….Democraten…Independents…Republikijnen…Ron Paul volgers… noem maar op…gewone mensen die er genoeg van hebben..
De Tea-Party Express is 16 dagen terug in Sacramento begonnen…met bussen zijn ze het land doorgegaan…overal stoppen en vergaderingen…Gisteren kwamen ze in Washington aan waar al die andere mensen al waren om te protesteren…
Niets van gehoord…?Geen YOU-TUBE….?
zondag 13 september 2009, 20:51 uur
Julian ( 26)
I found one….!!!!
http://www.cnn.com/2009/POLITICS/09/12/tea.party.rally/index.html
zondag 13 september 2009, 21:16 uur
Joan,
Joan, het 14th amendment (1866) heeft te maken met het slavernij verleden. Om een lang verhaal kort te maken, vóór de Civil War werden slaven niet beschouwd als burgers met constitutionele rechten. Ik denk, om de gehele ex-slavenbevolking na de Civil War wel rechten te geven, heeft men bedacht dat het zou volstaan de voorwaarde te stellen in de US geboren te zijn. Toen kon men situaties als nu, in de Emergency Room, natuurlijk nog niet voorzien. Mind you, men had juist Texas, California, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, en New Mexico op de Mexicanen veroverd (1848).
zondag 13 september 2009, 22:16 uur
Joan 75,000 doesn’t really impress me. Ze zijn er maanden mee bezig geweest, met gratis reclame op Fox. Zijnde het meest bekeken network van de VS valt dat eigenlijk een beetje tegen. Al zeg ik er bij dat het vanaf South best een stukje fietsen is.
Ron Paul had alleen al (zonder reclame op Fox) zo’n 15,000 op zijn alternatieve Ron paul Revolution Conferentie, vorig jaar. Weet je waarom hij als primarykandidaat (met electoral votes) een alternatieve conferentie deed, gelijktijdig met de Republican Convention? Had Fox News Ron Paul niet geweerd bij het televisiedebat? Ik vind het zo hyprociet…van Fox dan.
O, en ik ben er inmiddels ook achter gekomen waar je dat “where did the 17 million uninsured go?” vandaan hebt, van the Clown of Thorns, Glenn Beck.
zondag 13 september 2009, 22:39 uur
Joan,
Ik ben het met je eens, stemmen is een recht en niet een plicht. Eh, eigenlijk hoor je te zeggen “a choice”, wat het politieke standpunt van de Republikeinen is. Zij willen namelijk de barrieres van voter-registration behouden, omdat ze menen dat dit in hun voordeel is.
En dat is precies de reden waarom rechts het gemunt heeft op Acorn. Anders dan bijvoorbeeld hier in Nederland, waar iedere burger enkele weken voor de verkiezingen zijn stemoproep in de brievenbus kan vinden, zo kent de VS een geschiedenis van pogingen om de right to vote van bepaalde constituencies te blokkeren, ook wel disenfranchisement genoemd. Dat gebeurde al meteen na de 15th amendment:
The right of citizens of the United States to vote shall not be denied or abridged by the United States or by any State on account of race, color, or previous condition of servitude.
Formeel heeft men dit recht wel, maar de VS kent een geschiedenis in de wetgeving waarbij overduidelijk is dat restricties waren bedoeld om het bepaalde groepen moeilijk te maken. Pas in 1962 is bijvoorbeeld de Poll-tax per constitutioneel amendment verboden.
zondag 13 september 2009, 23:27 uur
Onder Clinton waren er nog 37 miljoen onverzekerden, nu zijn het er volgens Obama nog ruim 30 miljoen. Wat zeuren ze nu eigenlijk, het gaat toch de goede kant op?
zondag 13 september 2009, 23:35 uur
Joan,
Als je je afvraagt, ‘Vanaf wanneer begon men zich in het immigratie-land USA zich (bij wet) te verzetten tegen immigratie van bepaalde groepen?’, dan zeg ik ‘Goede vraag, Joan, het antwoord is: The Chinese Exclusion Act van 1882′.
Nadat het gebied van de bovengenoemde staten dus waren veroverd (eh for free?) op de Mexicanen was het belangrijk om dit gebied te ontsluiten met de rest van de VS door middel van de Central Pacific Railroad, van Utah tot California (1863-1869). Dat was zo goed als geheel te danken aan de goedkope en hard werkende Chinezen.
“The Central Pacific made great progress along the Sacramento Valley. However construction was slowed, first by the foothills of the Sierra Nevada, then by the mountains themselves and most importantly by winter snowstorms. Consequently, the Central Pacific expanded its efforts to hire immigrant laborers (many of whom were Chinese). The immigrants seemed to be more willing to tolerate the horrible conditions, and progress continued.”
Als dank voor deze prestaties werden met deze act, die immigratie de halt aanriep, tevens de reeds aanwezige 140,000 chinezen US staatsburgerschap ontzegt en gesommeerd het land te verlaten. Slechts een deel heeft ook werkelijk het land verlaten. De Chinezen werden uit de meeste gemeenschappen weggejaagd waar ze zich hoopten te kunnen settlen. Dat heeft uiteindelijk geleid tot ‘Chinatowns’, in de grote steden. De in de VS geboren kinderen werden dus wel US citizen.
Met de Immigration Act van 1924 werd voor het eerst aan de hand van National Origins Quota gewerkt. Daar hebben jullie ook mee te maken gehad, omdat je man -weliswaar Nederlander- in een Aziatisch land geboren was.
maandag 14 september 2009, 01:33 uur
rob, zie mijn post (27)
Joan, kun je aantonen wanneer Obama sprak van 16 million uninsured illegal aliens?
Ik kan ook de vraag omdraaien, een tijd geleden, Joan, had je het nog over 10 miljoen illegalen. Nu zijn het er ineens 16, what happened?
maandag 14 september 2009, 01:35 uur
Erg sterke column van Maureen Dowd over Joe Wilson.
En Amerika.
http://www.nytimes.com/2009/09/13/opinion/13dowd.html
maandag 14 september 2009, 03:28 uur
Julian ( 35)
Heb ik toch weer gebofd…In 1964 werd de Polltax verboden ( heb het net opgezocht) en in Nov. 1964 gingen wij voor de eerste keer voten…!!!Geen POLLTAX….
Ik heb je al eerder antwoord gegeven over 33 en 34…maar die inzending is waarschijnlijk naar computerheaven verdwenen…( en ik was toch echt aardig…)Ik was van plan jou het laatste woord te laten hebben ( klinkt raar…?)
Kijk Julian…iedere keer kom jij steeds weer met iets anders, maar je geeft geen antwoord op wat ik je vraag….
Vooruit maar weer…Obama heeft het maanden lang gehad over 46 million…..( 16 million ILLEGALS en 30 million “anderen”..Die 16 million zijn nu verdwenen en nu heeft hij het over 30 million..( give and take a few )
…. wat het politieke standpunt van de Republikeinen is. Zij willen namelijk de barrieres van voter-registration behouden, omdat ze menen dat dit in hun voordeel is…..
Wat denk je dat het politieke standpunt van de democraten is…? Get real…!!! Die proberen al zo lang de bounderies te verzetten ..omdat ze weten dat dat in hun voordeel is..Waarom denk je dat ACORN de volgende Cencus niet mag behandelen…? Omdat er zoveel fraud geweest is met voting…In 14 States wordt dat allemaal al onderzocht…en er zullen er nog meer komen…want dat balletje begint te rollen en niet in het voordeel van ACORN….
Maar ik heb je door hoor Julian…zodra ik je wat vraag en je weet het antwoord niet…dan begin je over iets anders…Grappig..
De Chinezen mogen van mij ook stemmen…net zoals Mexicanen die Citizen geworden zijn…Maar ik blijf het toch steeds vreemd vinden dat hier in California alle stembiljetten en wat er verder bijkomt in….
….The posters will be printed in as many languages as the Secretary of State deems necessary, …
…heel wat verschillende talen..zoals je begrijpt.
Hier heb ik moeite mee…want je moet Engels kunnen lezen en schrijven voor je je test voor Citizenship kan nemen.. Ja…wij moesten nog heel wat leren..!!!
En nu nogmaals…wat gebeurd er met die 16 million ILLEGALS…? Ik ben een “volhouder” hoor….ha…ha…
Weet niet of ik over de TEAPARTYExpress mag schrijven….?
maandag 14 september 2009, 03:31 uur
Rob ( 36)
Die 16 million zijn de POTOMACriver ingegooid…of om het anders te zeggen…Geen idee wat Obama van plan is…( maar ze zijn er echt nog…)
maandag 14 september 2009, 03:41 uur
Maud (39)
De man van mijn kleindochter is ook van de “SOUTH” en met feestdagen hangt naast de Amerikaanse vlag altijd de Confederate flag… vast moeilijk te begrijpen voor jullie….
maandag 14 september 2009, 10:27 uur
Maud (39)
…..Surrounded by middle-aged white guys — a sepia snapshot of the days when such pols ran Washington like their own men’s club — Joe Wilson yelled “You lie!” at a president who didn’t……
Kijk Maud ik had een andere reactie…” Go Joe…Go… Ik had het al een paar keer willen roepen maar alleen mijn lieve poes kon mij horen dus heb ik dat niet gedaan…
Maar dit laat je zien dat er twee kanten aan een story zijn..( haar story was wel in een bloemrijke taal…)Ze schreef er niets over dat de RECHTSE kant heerlijk begon te lachen toen Obama zei dat er nog heel wat onderhandeld moest worden tussen “beide” partijen .En dan de story die ze er om heen vertelde…!!!Ik heb uit Joe zijn EIGEN mond gehoord dat hij zich even niet in kon houden…Maar zie dat doe je niet in zo’n vergadering…Het decorum laat dat niet toe. Dan vind ik dat het er in England veel gezelliger toe gaat…daar gillen ze allemaal…En Japan…of Taiwan…daar is het nog erger..daar gaan ze vechten en met stoelen gooien..Maar zie dat doen wij hier niet. Wij hebben RESPECT voor de PRESEDENTIE…Daarom luisteren we rustig en na afloop mag de andere kant zijn commentaar geven….
Maar uit mijn andere inzendingen heb je natuurlijk wel begrepen dat ik het met Joe eens ben…
O ja ik had wel het gevoel dat de schoolmeester voor de klas stond en we allemaal op ons kop kregen…….
In ieder geval was het de eerste keer dat de Botox in Nansy Pelosi’s face verstijfde…heb haar nog nooit zonder grimmas gezien…Die Joe….hoe kon hij dat nu toch roepen….Hij moest zich schamen….
Over de rest van haar inzending heb ik het maar niet…
In ieder geval hoor je nu een andere kant….Eerlijk is eerlijk….
maandag 14 september 2009, 17:30 uur
Joan, ik ben volgens mij duidelijk geweest. Ik word er ook een beetje moe van dat de aandacht voortdurend naar die illegals gaat, alsof het hele health-care reform plan daarvoor bedoeld zou zijn.
Steven Camarota of the conservative Center for Immigration Studies says offering non-emergency Medicaid to illegal immigrants would be more expensive than leaving them uninsured and in need of occasional hospital care. In those cases, hospitals lose money, and taxpayers pick up the tab.
“Either you enforce the law and don’t have so many illegals, or you shut up about the cost,” he says.
maandag 14 september 2009, 18:37 uur
Julian ( 44)
Hier is mijn laatste inzending….
En wie zal dat betalen…zoete lievc gerritje….
….Efforts by Democrats to pillory Wilson for doing the same thing Town Hall protesters did around the nation during the August recess — speaking the truth as they see it to those in power — may backfire. Already, the nation’s attention is turning to the actual issue Wilson raised — an accusation that billions of taxpayers’ dollars will go to pay for health insurance coverage for undocumented workers, if the current reform proposals go through.
Supporters of so-called “Obamacare” point out that the measures being drafted all specifically forbid illegal aliens from gaining coverage. But conservatives say those stipulations are useless without the normal enforcement procedures which Democrats omitted.
“Obama is correct,” Steven Camarota, director of research for the Center for Immigration Studies, tells Newsmax. “The legislation states illegals won’t get the affordability credits [to pay for their healthcare]. But Wilson’s comment is correct in that the normal enforcement mechanism was excluded from the bill. I think that’s the fundamental question.”
Camarota’s organization has estimated that due to the lack of enforcement provisions — which were specifically excluded from the legislation when it was being drafted — healthcare reform would benefit 6.6 million illegals at a cost of some $31 billion.
“In that sense it is disingenuous,” Camarota tells Newsmax, “to argue that the bill is excluding illegal immigrants. I’m not going to say lie. It’s disingenuous. It’s not entirely correct. And that’s a big deal.”
Rep. Dean Heller, R-Nev., had offered an amendment that would have prevented illegal aliens from receiving government-subsidized healthcare under the proposed plan.
The House Ways and Means Committee nixed the Heller amendment by a 26-to-15 vote along straight party lines…..
AMEN….!!!
maandag 14 september 2009, 19:03 uur
@ 43
Moeilijk om eerlijk naar jullie zelf te kijken, hè Joan?
maandag 14 september 2009, 19:58 uur
Maud ( 46)
Helemaal niet moeilijk….( Ben dat leuke tekentje weer vergeten…ouderdom.)
Met elkaar vormen we een gezellige groep…anders zou het zo saai worden…
maandag 14 september 2009, 23:12 uur
Joan, Obama heeft zoveel genoemd, wat hij in zijn (eh..) Bill wil hebben.
En dat is niet allemaal te vinden in HR3200, of in die andere, als die al af zouden zijn. Waar hij het over had, dat is meer de outline. A set of requirements. A framework. Het formuleren van objectives. Over veel zaken is algemene overeenstemming gevonden. Maar ook kwesties die nog niet helemaal zijn ingevuld. Hij zei bijvoorbeeld voor een public option te zijn, maar een ander goed idee, dat hetzelfde zou bereiken is ook mogelijk. Kortom, de Obama Bill moet nog geschreven worden.
Ach ja…
maandag 14 september 2009, 23:38 uur
@ Maud
Hee, beetje genoten van je vakantie?
dinsdag 15 september 2009, 00:14 uur
Joan, een enkele reactie op de Acorn rel.
Ik weet niet wat precies de vrouwen van Acorn werd gevraagd en wat hun positie is, maar ik begrijp dat het om schandalige en huiveringwekkende praktijken gaat, waarvoor gevraagd wordt medewerking te verlenen. Maar het heeft weg van wat we in Nederland ‘uitlokking tot een misdrijf’ noemen, en dat is niet wettig, zelfs strafbaar als ik het goed heb.
In de VS is dat anders. Daar mag je iemand in de val lokken. Het is natuurlijk niet goed te praten. Maar ik heb wel een interview gezien met de directeur van Acorn, hij zegt dat er veel mensen voor Acorn werken, zo’n 150.000, het zijn niet de best betaalde banen en veel vrijwilligerswerk. De kans bestaat dat ze niet allemaal even snugger zijn. Dit zijn mensen die de intake doen, en hebben geen beslissingsbevoegdheid. De kans was groot geweest dat het verzoek bij een tweede of derde persoon in het selectieproces al in de prullebak verdwenen was. Maar goed het is meteen een rel geworden, dus we zullen het niet weten. Probeer ze nog eens te pakken zou ik zeggen. Succes.
Hmmm, over een jaar of 20 is de blanke net zo’n minderheid als de hispanics of zwarten, Asians, of mengelmoesjes. Nou, nog even wachten dus, en dan zal Acorn zichzelf opheffen.
dinsdag 15 september 2009, 05:16 uur
Julian ( 50)
Je hebt het weer verkeerd..
Deze mensen hadden wel degelijk iets te vertellen.Ze hielpen mensen om bij een bank een loon te krijgen voor een huis…De “ondercovers
” stelden zich voor als een PIMP en een PROSTITUTE.. die een huis wilde hebben om “ingevoerde ” kinderen van een Midden Amerika country daar onder te brengen om hun “tricks” te doen….Duidelijk… Alles is op tape…. De loonofficer hielp om bogus informatie op te zetten…om tax te ontlopen…Moet je nog meer weten…? Ze zijn direct ontslagen…( dat was maar een op zichzelf staand geval…volgens een van de heel hoge bazen… Alleen kwam het in nog 2 steden voor…Alles op tape..Dit waren heel snuggere mensen….
Geef nu eens toe dat ACORN een rotte appel is….Er zal nog veel meer boven komen…maar het schijnt dat jullie hier niets over horen….
Waarom probeer je toch alles goed te praten …
Ik ga er met jou verder niet op in…
dinsdag 15 september 2009, 11:36 uur
@ 49
Dank je wel, Julian, het was geweldig. Heerlijke stad, heerlijk klimaat, het is een beetje moeilijk hier, de kou en de wolken.
Maar ik ben een beetje veranderd, merk ik. Ik heb geen geduld meer voor onzin.
woensdag 16 september 2009, 02:05 uur
Natuurlijk zijn er rotte appelen, dat ontken ik ook niet. Die vind je overal, ook onder Democraten en Republicans. Het probleem wat ik heb is dat het de bedoeling is om Acorn als organisatie te gronde te brengen. En dat heeft oa te maken met democratische factoren.
De Chinezen mogen van mij ook stemmen…net zoals Mexicanen die Citizen geworden zijn…Maar ik blijf het toch steeds vreemd vinden dat hier in California alle stembiljetten en wat er verder bijkomt in….
Je kunt ook zeggen, Joan. “Ik blijf het vreemd vinden dat in California, San Diego, San Jose, Sacramento, San Fransisco, Albuquerque, Utah engels gesproken wordt.”
woensdag 16 september 2009, 02:18 uur
@ Joan
OK, ik daag je uit, omschrijf de organisatie Acorn.
donderdag 17 september 2009, 05:39 uur
Julian ( 53)
…..Je kunt ook zeggen, Joan. “Ik blijf het vreemd vinden dat in California, San Diego, San Jose, Sacramento, San Fransisco, Albuquerque, Utah engels gesproken wordt.”……
?????????????????????????
( 54)… Sorry…je mag van mij Googlen……
donderdag 17 september 2009, 09:55 uur
@ Joan
I rest my case.